دنیای طراحی و ساخت سایت حرفه ای

آموزش طراحی و ساخت سایت به صورت حرفه ای

دنیای طراحی و ساخت سایت حرفه ای

آموزش طراحی و ساخت سایت به صورت حرفه ای

موقعیت اکونومیک ترکیه و راه کسب اجازه کار کردن در این کشور

عنوان: وضعیت  اقتصادی ترکیه و روش های گرفتن مجوز کار کردن در این کشور

برای مهاجرت به ترکیه میتوان از طریق تخصص و کار اقدام کرد،که باکسب اطلاع از قوانین وچگونگی آن میتوان کار مناسب را پیداکرد.


 ویزای کار کشور ترکیه

آخرین قانون مرتبط با اشتغال خارجیان در ترکیه در سال ۲۰۰۳ به تصویب قانونگذار این کشور رسید.

در حال حاضر بر اساس قانون شماره ۴۸۱۷ سه نوع اجازه کار برای سه گروه مختلف پیش بینی شده است.  این گروه ها شامل اجازه کار مدت دار و نامحدود برای کارکنان وابسته و کارکنان مستقل و موارد استثنائی می باشد. بر اساس این قانون ، خارجیان می توانند از اجازه کار مدت دار و یا نامحدود به شرط به جا آوردن شرایط مورد نیاز، بهره مند گردند. مدت اعتبار اجازه کار مدت دار بر اساس قرارداد کار ، یک سال بوده و برای کار در محل کار مشخص و حرفۀ خاصی صادر می گردد. پس از پایان یک سال اجازه کار برای همان شغل و محل کار تا سه سال دیگر تمدید خواهد شد و پس از این سه سال نیز این مجوز تا شش سال می تواند تمدید گردد.

لازم به توضیح است که درصورتی که یک تبعه خارجی حداقل هشت سال به صورت مداوم در ترکیه اقامت داشته و اشتغال به شغلی داشته باشد ، اجازه کار دائم بدون در نظر گرفتن شرایط اشتغال در ترکیه و نیز بدون محدودیت جغرافیائی ، صادر خواهد شد. برای خارجیانی که حداقل پنج سال در ترکیه به صورت بلاانقطاع اقامت داشته و نیز درصورتیکه در این مدت نزد کارفرمائی اشتغال نداشته باشند مجوز اشتغال مستقل صادر می گردد.

 خارجیان می توانند برای اخذ مجوز کار از کشور متبعوشان و یا کشور محل اقامت دائمشان به نمایندگی های جمهوری ترکیه در آن کشور مراجعه نمایند و پس از تکمیل پرونده ، درخواست مذکور توسط نمایندگی های خارج از کشور به وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه ارسال می گردد. ظرف سه روز از زمان ارائه درخواست متقاضی اشتغال در ترکیه به نمایندگی خارج از کشور، مدارک لازم از سوی کارفرما به وزارت کار و اموراجتماعی تحویل داده می شود. پس از صدور اجازه کار توسط وزارت کار، متقاضی باید ظرف نود روز به نمایندگی خارجی ترکیه مراجعه و ویزای کار دریافت نماید. در صورتیکه متقاضیان اجازه کار ، دارای اقامت حداقل شش ماهه باشند شخصا و یا به واسطه کارفرمایشان می توانند مدارک لازمه را به وزارت کار تحویل نماید. همچنین در این صورت نیازی به اخذ ویزای کاری پس از تائید اجازه کار موجود نمی باشد.

برای تمدید مدت اجازه کار حداکثر تا ۱۵ روز پس از پایان مدت مجوز و  نیز دو ماه پیش از پایان مدت اعتبار آن می بایستی به وزارت کار مراجعه شود. وزارت کار مکلف است که حداکثر ظرف نود روز به پرونده متقاضی رسیدگی نموده و نیتجه را به وی ابلاغ نماید. ولی درصورتی که مدارک مشار الیه ناقص باشد این مدت پس از تکمیل پرونده تا نود روز قابل تمدید می باشد. وزارت کار می تواند از منابع امنیتی در مورد شخص مورد نظر تحقیق نماید.

پس از پایان کار بررسی پرونده ، وزارت کار مختار خواهد بود که درخواست را بپذیرد ویا آن را رد نماید. درصورتی که وزارت کار درخواست متقاضی را به تائید برساند ، متقاضیانی که از دفاتر نمایندگی ترکیه درخارج از کشور مراجعه کرده باشند می بایستی ویزای کار از همان محل دریافت داشته و به اداره اتباع خارجی در ترکیه مراجعه نمایند و متقاضیانی که از داخل ترکیه مراجعه کرده اند می توانند مستقیما به اداره اتباع خارجی در پلیس آن استان مراجعه نمایند. درصورتی که درخواست اشتغال در ترکیه رد شود ، متقاضی ظرف سی روز می تواند پس از ابلاغ نتیجه تقاضای تجدید نظر کرده و به نتیجه اعتراض نماید.  درصورتی که وزارت کار به اعتراض هم پاسخ منفی دهد ، متقاضی می تواند به دادگاه شکایت نماید. در این خصوص رای دادگاه قاطع و غیر قابل اعتراض خواهد بود.

حال پس از بررسی شرایط مهاجرت کاری به ترکیه ، مفید خواهد بود که به میزان دستمزد ها در این کشور اشاره کرد. در ترکیه نظام بازار آزاد حاکم است. نرخ دستمزد اغلب توسط بازار تعیین می شود ولی دولت هر ساله حداقل حقوق را تعیین می نماید. بدین واسطه اگر کارفرمائی که زیر این حداقل حقوق کارگر و یا کارمندی را به استخدام درآورد به موجب قانون محاکمه و مجازات خواهد شد.

در ترکیه دستمزدها در وسط سال بر اساس تورم آن دوره مورد بازنگری قرار گرفته و مبالغی به عنوان جبران ضرر تورمی به کارکنان پرداخت می گردد. به همین دلیل درصورت افزایش تورم در کشور کارکنان متضرر نمی شوند.

موسسات خصوصی میزان حقوق و دستمزدهای خود را خودشان به تصویب می رسانند و مکلف هستند که زیر مبلغ مصوب دولت برای دستمزدها مبالغی را پرداخت نکنند. از این رو کارکنان بخش خصوصی بیشتر از کارمندان دولتی دریافت می کنند.

در سال 2015 با قوانین جدیدی که کشورترکیه در امور حقوقی مربوط به اتباع خارجی خواستار کار درکشور ترکیه اتخاذ کرد مورد توجه و استقبال اتباع خارجی برای اقامت ترکیه گردید.

 مهاجرت به استرالیا - مهاجرت به استرالیا - مهاجرت 

انواع ویزای کشور های اروپایی

عنوان: روش های مهاجرت پرستاران به دانمارک

کشور فرانسه از جمله کشورهایی است متقاضیان مهاجرت به فرانسه برای ادامه تحصیل در آن می توانند آینده شغلی خوبی داشته باشند.     


 

تابعیت و اخذ تابعیت اصولاً رابطه سیاسی و معنوی است که شخص را به دولت معینی مربوط می سازد. تابعیت دارای سه عنصر سیاسی بودن و معنوی بودن و حقوقی بودن است و دو طرف دارد : شخص دارای تابعیت و دولت اعطا کننده ی تابعیت.

تابعیت از طریق تولد جزء اصلی ترین انواع تابعیت محسوب می شود. این تابعیت با تولد شخص شروع شده و در طول زندگی ادامه می یابد و از دو روش خاک یا خون حاصل می شود. چنین تابعیتی غیر ارادی و تحمیلی است. برای مثال شخصی که در ایران متولد شود بر اساس مفاد قانون ما خواه ناخواه ایرانی محسوب میشود. البته به شرط اینکه شروط دیگری نظیر پدر ایرانی هم لحاظ شده باشد، بنابراین کسی که دارای تابعیت ایرانی از طریق تولد باشد نمی تواند تابعیت خود را انتخاب کند ، بلکه تابعیت بر او تحمیل می شود.

 ترک این نوع تابعیت مستلزم رعایت شرایط حقوقی خاص می باشد. برای مثال در ماده 988 قانون مدنی مقرر گردیده است که اتباع ایرانی نمی توانند ترک تابعیت کنند. مگر با رعایت چهار شرط مذکور در این ماده اخذ تابعیت در اسپانیا از طریق خاک می باشد ،  مگر اینکه که تصویب قوانین جدید این وضع را تغییر دهد. البته دربسیاری از کشورها تولد عامل اصلی اخذ تابعیت نیست،  اما از موارد تاثیرگذار و مهم محسوب می شود. با توجه به نظام حقوق بین الملل خصوصی ، در بیشتر کشور های جهان پذیرفته شده است  که در صورت ازدواج بین زوجین شخص می تواند در راستای اخذ تابعیت اقدام نماید. کشور اسپانیا از جمله ی این کشورها می باشد. لذا چنانچه یک نفر با یک اسپانیایی ازدواج کند می تواند جهت اخذ تابعیت اسپانیا اقدام نماید.

 در حقوق کشور ایران نیز به این موضوع اشاره شده است. برای مثال:

در بند 6 از ماده 976 قانون مدنی آمده است که هر زمان تبعه خارجی  با شوهر ایرانی ازدواج نماید ایرانی محسوب می شود.

در بعضی کشورها نظیر ایران آثار حقوقی ازدواج برای اخذ تابعیت  آن کشور متفاوت است. اما در مورد کشور اسپانیا ازدواج با مرد یا زن تبعه ی این کشور قطعاً منتهی به اخذ تابعیت می شود ؛ البته اخذ تابعیت این کشور منوط بر این است که پرونده ی مربوط به آن درست ارائه شود و دارای وجهه ی صحیح حقوقی باشد.

لازم به ذکر است که ازدواج در نظام حقوقی بعضی کشورها همچون ایران دارای آثار تحمیلی تابعیت می باشد. بر اساس  ماده 976 قانون مدنی ایران، در صورتی که زن خارجی با مرد ایرانی ازدواج کند از نظر قانون گذار خود به خود ایرانی حساب می شود. حال آنکه ازدواج مرد خارجی با زن ایرانی متضمن اخذ تابعیت نمی باشد .

بدیهی است که اطلاعات حقوقی در خصوص ازدواج و شروط ضمن عقد ازدواج و اخذ تابعیت یا اقامت در اسپانیا از طریق ازدواج دارای پیچیدگی ها و اصول حقوقی خود می باشد.

قاره اروپا و کشور هلند این روزها به یکی از مقاصد اصلی برای مهاجرین جهت مهاجرت به اتریش

مهاجرت به استرالیا , گرفتن اقامت استرالیا , اقامت استرالیا

نوروز 95 کجا بریم سفر؟

نکاتی مهم درباره مصرف ویتامین‌ها
مصرف بیش از حد ویتامین باعث بروز مسمومیت ویتامینی می‌شوید
 
به‌طور طبیعی، با خوردن غذا می‌توانیم املاح و ویتامین‌های مورد نیاز بدنمان را تأمین کنیم. این ترکیبات ارگانیک باعث بهبود عملکرد اعضای داخلی بدن می‌شوند و به همین دلیل، در برخی مواقع که بدن با کمبود منابع ویتامین یا املاح مواجه می‌شود، پزشک استفاده از مکمل‌ها را توصیه می‌کند. اما مصرف مکمل‌های ویتامینی و معدنی هم خالی از ایراد نیست.
 
این مکمل‌ها تا وقتی که طبق دستور پزشک و تحت آزمایش‌های کنترل‌شده مصرف شوند، مشکل چندانی ایجاد نمی‌کنند اما اگر بیش از نیاز بدنتان یا به‌صورت خودسر شروع به مصرف آنها کنید، باید منتظر عواقب زیادی باشید.
 
ویتامین A
ویتامین A ممکن است شما را یاد هویج بیندازد. اما به جز هویج، جگر، گوجه‌فرنگی، شلغم، اسفناج، فلفل تند، لبو و زرده تخم‌مرغ هم حاوی مقادیر زیادی ویتامین A هستند. این ویتامین برای بهبود بینایی، حفظ سلامتی سطح چشم، سلامتی پوست و سلامتی مویرگ‌ها مؤثر است، مقاومت بدن را زیاد کرده و سلامت دستگاه تنفسی را تأمین می‌کند. اما اگر بیش از آنچه بدنتان نیاز دارد ویتامین A یا قرص آن را استفاده کنید، دچار مسمومیت ویتامینی می‌شوید. خشک‌شدن پوست بدن، شکنندگی ناخن‌ها، ریزش مو، خشکی لب‌ها، التهاب لثه‌ها، بی‌اشتهایی، خستگی و کوفتگی، سردرد، تحریک‌پذیری و استفراغ از عوارض مصرف بیش از حد ویتامین A است.
 
ویتامین C
شاید فکر کنید روزی چند لیوان آب پرتقال خوردن یا نوشیدن محلولی که چند قرص جوشان ویتامین C در آن انداخته‌اید، جایگزین خوبی برای نوشیدنی‌های قندی در طول روز است اما اشتباه می‌کنید. زیاده‌روی در مصرف این ویتامین هم می‌تواند سلامتی شما را تهدید کند. ویتامینC در مقدار مناسب، باعث ارتقای مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها، استحکام بافت پیوندی، استحکام استخوان‌ها، دندان‌ها و لثه می‌شود.
 
بهترین منابع ویتامینC هم مرکبات، سبزیجات سبز برگ، کیوی، توت‌فرنگی و فلفل‌سبز هستند. این ویتامین جزو آنتی‌اکسیدان‌هاست و در پیشگیری از سرطان و بیماری‌های قلبی - عروقی مؤثر است. اما با همه اینها زیاده‌روی در دریافت ویتامینC می‌تواند منجر به اختلالات گوارشی، اسهال و سنگ کلیه شود. از سوی دیگر، این ویتامین اعتیادآور است و اگر بدنتان به مقادیر زیادی از ویتامینC عادت کند، دیگر مصرف روزانه غذاها و میوه‌ها پاسخگوی نیاز بدن شما نخواهد بود.
 
ویتامین D
ویتامین D هم از آن دسته ویتامین‌هایی است که پزشکان زیاد برای افراد تجویز می‌کنند. جالب است بدانید که در ایران کمبود یا فقر ویتامینD مشکل شایعی است که در زنان و کودکان وضعیت شدیدتری وجود دارد. ویتامین D محلول در چربی است و مصرف بیش از حد آن، به‌خصوص اگر همراه با مصرف زیاد کلسیم باشد، می‌تواند به مسمومیت منجر شود.
 
اگر بدون تجویز پزشک یا بیشتر از آنچه پزشک تجویز کرده از قرص و آمپول ویتامین D استفاده کنید، کلسیم در بافت‌های نرم مانند کلیه‌، ریه، قلب و گوش شما رسوب می‌کند و دچار عوارض کلیوی و قلبی و ریوی می‌شوید. همچنین عوارض دیگری مثل سردرد، تهوع، استفراغ، ضعف، تشنگی زیاد، افزایش حجم ادرار، یبوست و اختلالات گوارشی در انتظار شماست.
 
 ویتامین‌های مورد نیاز بدن, مکمل‌های ویتامینی



















دریافت بیش از اندازه آنتی‌اکسیدان‌ها، می‌تواند باعث حملات قلبی شود
 
ویتامین E
ویتامین E را ویتامین جوانی می‌نامند. به همین دلیل خیلی‌ها تمایل به مصرف زیاد این ویتامین دارند. ویتامینE باعث استحکام غشاهای سلولی و محافظت از سلول می‌شود، خاصیت‌آنتی اکسیدانی دارد و از بروز سرطان و بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند. این ویتامین به‌طور طبیعی در جوانه‌ها، آجیل، حبوبات، غلات سبوس‌دار و روغن‌های گیاهی وجود دارد.
 
اما مصرف این ویتامین که محلول در چربی هم هست، اگر بیش از اندازه باشد می‌تواند تهدیدی برای سلامتی شما به‌حساب بیاید. این ویتامین با رسوب کلسیم در استخوان‌ها اختلال ایجاد می‌کند؛ باعث اختلال در ذخیره ویتامین‌ A در کبد می‌شود و مقدار آن را کاهش می‌‌دهد و می‌تواند زمان انعقاد خون را افزایش دهد. ویتامین E اگر بیش از حد و در قالب قرص، کپسول یا آمپول مصرف شود، باعث مسمویت ویتامینی در بدن خواهد شد.
 
ویتامین B6
ویتامین B6 یکی از ویتامین‌های ضروری در سلامت ماست که به خون‌سازی هم کمک زیادی می‌کند. بهترین منابع این ویتامین، گوشت، غلات سبوس‌دار، سبزی‌ها و مغزها هستند اما اگر به شکل بی‌رویه از ویتامین B6 استفاده کنید، به‌ویژه با مصرف داروهای حاوی این ویتامین، ممکن است دچار عوارض عصبی شوید، ضعف و بی‌خوابی را تجربه کنید یا حتی نشانه‌هایی از اختلالات تعادل و راه رفتن در شما دیده شود.
 
اسید فولیک
خیلی از خانم‌ها با یا بدون تجویز پزشکشان به خوردن اسیدفولیک روی می‌آورند. درواقع شاید بتوان گفت اسیدفولیک یکی از پرمصرف‌ترین مکمل‌های ویتامینی است. این ویتامین، در گروه B قرار دارد و اگر در خوردن آن افراط کنید، موجب دفع روی و کمبود این ماده معدنی در بدن شما می‌شود.
 
آهن
آهن یکی از مهم‌ترین املاحی است که کمبود آن در بدن می‌تواند باعث کم‌خونی شده و سلامت شما را تهدید کند. کمبود آهن در زنان بسیار شایع است و علائمی مثل خستگی و احساس کسالت را در پی دارد. البته این دلیل نمی‌شود سرخود آهن مصرف کنید. زیاده‌روی در مصرف آهن می‌تواند باعث مسمومیت بدن شده، کبد را بزرگ کند، درد شکمی، آریتمی قلب و تولد نوزادان نارس یا ناقص را در پی داشته باشد. میزان طبیعی استفاده از آهن، به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن، 20میلی گرم برآورد می‌شود.
 
شایعات ویتامینی
درباره ویتامین‌ها چند شایعه یا اظهارنظر غیرعلمی وجود دارد که در ادامه برایتان می‌گوییم:
1- مصرف بیش از حد قرص‌های مولتی ویتامین از حملات قلبی یا سرطان جلوگیری می‌کند: اتفاقا برعکس. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که دریافت بیش از اندازه آنتی‌اکسیدان‌ها، می‌تواند باعث حملات قلبی شود.

















2- ویتامین‌ها تداخلی در مصرف داروها ایجاد نمی‌کنند: این هم یک تصور اشتباه دیگر است. محققان دریافته‌اند مصرف ویتامین‌ها و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی به همراه داروهای پایین‌آورنده کلسترول، مانع از اثر این داروها می‌شود.

3- ویتامین اضافی بدن خودبه‌خود دفع می‌شود: اینطور نیست. بسیاری از ویتامین‌های قابل حل در آب زمانی که به میزان زیادی مصرف شوند دفع می‌شوند، اما انواع دیگر آنها در بدن باقی می‌مانند. این ویتامین‌ها می‌توانند سمی شوند و عوارض جانبی جدی برای بدن داشته باشند.
 
نکاتی درباره مصرف ویتامین‌ها و املاح
قرص آهن را همراه با شیر و لبنیات یا همزمان با قرص کلسیم مصرف نکنید چون جذب آهن را کاهش می‌دهد.
بهتر است قرص کلسیم در شب خورده شود چون جذب بهتری خواهد داشت.
ویتامین‌های گروه B محلول در آب هستند. پس بهتر است این ویتامین‌ها همزمان با خوردن غذا مصرف شوند.
ویتامین C نباید قبل از خواب مصرف شود چون ماده‌ای محرک است و باعث پریدن خوابتان می‌شود.





مهندسی معکوس تلویزیون بردها

مهندسی معکوس lcd برد الکترونیک 

عیب یابی ال سی دی

نمایشگرهای lcd چگونه کار میکنند:

توضیحات داده شده مربوط به  آموزش تعمیرات مانیتور ، عیب یابی و رفع نقص نمایشگرهای ال سی دی  می باشد.

روشهای متعددی برای تولید صفحه نمایش وجود دارد که تعدادی از آنها به شرح زیر است:
1-crt
2-lcd
3-plasma
4-pled/oled





نمایشگرهای پلاسما
یک نمایشگر پلاسمانیز مانند crt از تعداد زیادی پیکسل تشکیل شده است ولی دراین حالت هر سلول از مخلوطی از گازهای گزنون با فشار پایین پر شده است ودر پشت سلول فسفر سبز.قرمز یا آبی قرار دارد.وقتی که گاز برانگیخته میشود گاز به یک پلاسما تبدیل میشود در این حالت پلاسما از خود یک اشعهuv ساطع میکند. اشعه uvفسفرها را برانگیخته میکند وباعث میشود که فسفر از خود نور مرعی ساطع کند ویک تصویر روی صفحه تشکیل شود.
پلاسما را غالبا حالت چهارم ماده مینامند [جامد -مایع-گازوپلاسما] .پلاسما مجموعه هایی از ذرات بار دار [یونهای مثبت ومنفی] میباشد. پلاسما برخی از خواص فیزیکی گاز را دارا میباشد ویک رسانای خوب الکتریسیته میباشد.
پلاسما را میتوان با یونیزه کردن یک گاز تولید نمود. اشعه های الکترونی بار دار وگاز های داغ[برانگیخته] با یک نور خارجی گاز را یونیزه کرده وپلاسما را تولید میکند.
نمایشگر های پلاسما را میتوان با توجه به تکنولوژی ومصرف پایین آنها در ابعاد زیاد تولید نمود .اما یک مشکل اساسی در استفاده از فسفر در تولید نمایشگرها وجود دارد[crtوپلاسما] این است که فسفرها بعد از مدتی مستهلک میشوند ونور مرعی آنها درخشندگی قبل را ندارد.



عیب یابی و تعمیر تلویزیون

عیب یابی قسمت تغذیه:

به ترتیب زیر عیب یابی را انجام می دهیم
از سیم برق شروع کرده و سپس کلید پاور و..... فیوز ورودی Ac را تست می کنیم .
حال در صورت قطع فیوز به Ptc و یکسوساز پل ( احتمال شورت و یا نشت هر کدام از دیودها ) و خازن صافی ( ازنظرشورت و نشتی ) بررسی شود خازن های نانویی موازی دیودهای پل را ( که ضربه پیک را کمی کنند . ) فراموش نکنیم گاهی جرقه زده و شورت یا نشتی پیدا می کنند.
حال اگرهیچکدام از موارد فوق باعث پریدن فیوز نشده بودند باید به مدار سویچینگ بادقتبیشتری توجه کنیم که Ic سویچ یا عنصر سویچ کننده پالس ( ترانزیستور ویا Str و ... ) خراب وبه هرحال سوخته باشد . ونیز چون بعضی از قطعات مانند مقاومت و دیود و یاخازنهای مدار در نوسانسازی و ایجاد پالس و اصلاح شکل موج موثرند را باید از نظر دور نداشت ممکن است موجب کشیدن بار اضافی از مدار باشند ( مثلاْ می توانند بجای ایجاد پالس لازم ولتاژ Dc ثابتی به ورودی سوچینگ اعمال کنند و در نتیجه جریان زیادی از مدار کشیده شده و فیوز را قطع کند .
گاهی ممکن است شورت در خروجی پاورسوپلای نیز موجب پریدن فیوز شود البته در مدارات پیشرفته به دلیل کنترلهای زیاد جریان ولتاژ احتمال این خرابی کمتر دیده شده است
پس هیچ وقت فوراْ و بدون اطمینان از مدار فیوز را عوض نکنید.
خازنهای الکترولیتی را حتماْ با خازن سنج تست نموده و توجه زیادی نیز به خازنهای پلی استر و غیره ......... نموده که گاهی پایه هایشان قطع وصل میشه و باید تعویض شوند.





مراحل عیب یابی تغذیه سویچ مد در صورت قطع فیوز به شرح زیر است .
در آغاز عیب یابی به سوختن فیوز توجه شود . آیا فیوز کاملاْ سیاه شده و یا فقط قطع شده است . چون شدت عبور جریان غیر مجاز از فیوز وضعیت خرابی مدار را بیان می کند .
1 - به شکل ظاهری PTC از نظر تغییرات احتمالی توجه نمائید کوچکترین نقطه سوختگی را نادیده نگیرید.
2 - خازن صافی رابا یک مقاومت 100 الی 500 اهمی وات بالا تخلیه نموده سپس اهم چک نمائید.
3 - اگر در تست خازن چیز غیر عادی مشاهده نشود .احتمال خراب بودن PTC و دیود پل و خازنهای ضربه گیر پیک زیاد است .
الف- PTC را از مدار خارج نموده آنرا درکنار گوشمان بشدت تکان می دهیم در صورتیکه صدای غیر عادی شنیده شد صد در صد PTC خراب است .
ب - ممکن است یکی از دیودهای پل شورت شده باشد .
ج- یکی از چهار خازن ضربه گیر پیک نشت و یا شورت شده باشد .
که در این صورت خازن را به شرح زیر تست می کنیم .
ابتدا یک سر خازن را کاملاْ از مدار خارج نمائید .
تست خازن عدسی ویا پلاستیکی : مولتی متر آنالوگ را در روی رنج Rx10k قرارداده و ازنظر اهمی آنرا تست کنید اصلاْ به هیچ وجهی نباید نشتی داشته باشد . ( توجه کنید حداقل یک پایه خازن آزاد بوده و دست با دو ترمینال مولتی متر نباید تماس داشته باشد .
و اگر در تست خازن صافی شورت و یا نشتی مشاهده شود بشرح زیر عمل می کنیم .
1 - تست دیودهای پل یا پل دیود
2 - ترانزیستور و یا STR و یا ... در خروجی رگولاتور را تست نمائید.گاهی خرابی ترانزیستوردرایور نیز موجب افزایش بایاس پایه بیس خروجی شده و ضمن خراب کردن ترانزیستور خروجی باعث سوختن فیوز نیز می شود.
توجه : در صورت صدمه دیدن خروجی رگولاتور حتماْ مقاومتهای کنترل جریان ) پای امیتر ویا سورس ویا ... ) رابا اهم متر دیجیتالی ( یا اهم متر دقیق در رنج Rx1 ( تست کنید .
3 - خود خازن صافی شورت و نشت دارد .
4 - گاهی در ثانویه تغذیه نیز شورت دیود یکسو ساز ولتاژ اصلی) تغذیه کننده هریزنتال( و شورت خازن صافی آن موجب سوختن فیوز و خراب شدن ترانزیستور خروجی رگولاتور می شود.















می دانیم که رگولاتورهای سوئیچ مد از دو بخش اولیه که شامل مدارات یکسوساز و راه انداز و نوسا نساز و نمونه بردارهای Ac وdc و بخش خروجی و اولیه ترانس چا پر می باشند و به مجموعه این طبقات بخش Hot یا گرم گویند که به معنای قسمت غیر ایذوله ویا بخشی که خطر برق گرفتگی دارد می باشد . و بخاطرهمین بخش گویند در تعمیرات جهت جلوگیری از خطر برق گرفتگی بهتر است از ترانس ایذوله استفاده شود .

بخش ثانویه : باایجاد پالس در اولیه ترانس چاپر در ثانویه می توان ولتاژهای تغذ یه متعد د متناسب با دور وقطر سیم، ایجاد نمود .
این ولتاژها برای تغذیه نقاط مختلف کار برد دارد . مثلاً درتغذ یه تیونرif و Ic های پردازشگر تصویر ومیکروکنتولر و ورتیکال، هریزنتال ، صوت ، خروجی Rgb ولامپ تصویر از ولتاژ کار مناسب همان طبقه استفاده می شود .

می دانیم ولتاژ بایاس هرکدام از این طبقات باهم اختلاف دارند . مثلاً خروجی هریزنتال در محدوده 100 الی 150 ولت و لامپ تصویر برای هرکدام از پایه ها ولتاژ متناسب خود را می خواهد . در بخش تقویت کننده های آنالوگ در محدوده 8 الی 12 ولت و بخش دیجیتال در مدلهای قدیمی 5 ولت و در مدلهای جدید گاهی ازولتاژهای 7/2و یا 3/3 استفاده می شود .
مشخصاً قطع هر کدام ازاین ولتاژها باعث اشکال در طبقه ای که تغذیه می کنند می شود . بنا براین بایستی به چگونگی عیب ایجاد شده
توجه نمود .
برای این منظور بعداز رفع اشکال در اولیه تغذیه، خروجی های نقاط مختلف ثانویه را چک می کنیم هرکدام از این ولتاژ ها را مطابق نقشه ارائه شده کنترل می نمائیم .
گاهی مشاهده می شود برای تثبیت بیشتر ولتاژ از رگولاتورهای معمولی ( خطی ) نیز استفاده شده است به زنرهای تثبیت کننده توجه نموده ، می دانیم در رگولاتورها از بایاس معکوس زنرها استفاده می شود بنابر این به ولتاژ نامی این گونه زنرها توجه بیشتری مبذول شود اتفاقاً ولتاژ نامی زنر هارا روی آن می نویسند بنابراین دوسر این زنرها را ولتاژگیری می کنیم بایستی به اندازه ولتاژ نامی شان افت ولتاژ داشته باشیم .
وگاهی از انواع Ic های رگولاتور استفاده می شود مثلاً Ican7805 که خروجی آن 5 ولت و Ic An7808 که خروجی آن برابر 8 ولت مباشد . می توان در این گونه موارد هم خروجی وهم ورودی این Ic هارا ولتاژ گیری نمود . که خود در عیب یابی تغذیه به ما کمک می کند . لابد نیاز به توضیح ندارد که ورودی اینگونه Ic ها بایستی چند ین ولت از خروجی شان بیشتر باشد تا بتوانند ولتاژ تثبیت شده نامی خودشان در خروجی داشته باشند .
در ثانویه بعضی از مدارات تغذ یه از رگولاتورهای Ic Lm317 استفاده می شود اینic ها پایه زمین ندارند وبوسیله یک مقاومت از خروجی به ورودی می توان آنها را فعال نمود روی این مقاومت معمولا25/1 افت ولتاژ داریم یعنی همواره خروجی 25/1 ولتاز ورودی بیشتر است .
در مدارات از این رگولاتورها بیشتر به منظور فرمان روشن ویا خاموش نمودن دستگاه ویا به عنوان یک رگولاتورهای قابل تنظیم ازآن ها استفاده می شود .
از عنصر دیگری بنام فتو کوپلر(اپتو کپلر) نیز به منظورکنترل جریان و یا فرمان استند بای ویا روشن نمودن دستگاه استفاده می -شود . که معمولاً ساختمان داخلی ساده ای مرکب از یک گیرنده وفرستنده نوری و عایق از هم دارند .
به مدار فرمان استند بای و یا فرمان روشن نیز توجه نموده نقشه را بررسی کنیم وتا معلوم شود که این فرامین از کدام پایه Ic میکرو صادر می شود . به خازنهای صافی توجه شود از نظر ظاهری باد کرده ویا نترکیده باشند و الزاماً گاهی مجبور به خارج نمودن خازن از مدار میشویم تا آنرا از نظر میزان ظرفیت کنترل نمائیم . می دانیم الکترولیت داخلی اینگونه خازنها به مرور زمان خشک شده و تغیر ظر فیت می دهند پس در تلویزیونهای قدیمی کنترل ظرفیت آنها لازم است ویا در مواقعی که ازاین خازنها به عنوان کوپلاژ استفاده می شود و داغ شده زوتر خراب می شوند در این گونه موارد بهتر است به درجه کار خازن نیز توجه شود و از خازنهای مناسب مدار استفاده شود .
نکته مهمتر در مورد خازن های الکترولیتی ( شیمیایی ) این است که گاهی می ترکند والکترولیت داخلشان که مایع و هادی می باشد روی شاسی را می پوشانند و بایستی شاسی را خوب با مواد پاک کننده وحلال ( مثلا ً تینر خشک ) شسته و پاک نمود در این موارد لازم به ذکر است تا کاملا ًشاسی را تمیز نکرده ایم تلویزیون را روشن نکنیم .
نکته بعدی این است که درتغذ یه های سوئیچ مد از دیودهای فرکانسی استفاده می شود که از نظر تست همانند دیودهای معمولی تست می شوند ولی برای یکسوسازی فرکانس بالا کاربرد دارند در صورتیکه از دیودهای معمولی استفاده شود بعلت ظرفیت خازنی زیاد مابین نیمه هادیها زود داغ می شوند و سریعاً می سوزند










روش باز کردن و تعویض کابل مانیتور

برای تعویض کابل RGB ابتدا باید درب قاب را باز کنیم. برای باز کردن درب هم پس از اینکه کامل همه ییچ ها رو باز کردید؛ با استفاده از یک پیچ گوشتی دو سو بزرگ و نوک پهن (نوکش تیز و برنده نباشه) بعد به بالای مانیتور دو طرف درزهاش رو نگاه کنید که دو تا شکاف وجود داره. حالا نوک پیچ گوشتی رو بزارید و چند ضربه دست محکم به ته پیچ گوشتی بزنید بعد خار با یک صدای تغ خودشو رها میکنه.این کارو واسه هر دو طرف که انجام دادید.درب به راحتی باز میشه. دقت کنید که از وارد نمودن ضربات متوالی پرهیز کنید تا خار نشکنه. آرام و سنگین ضربه وارد کنه که اگر قلقش و جهش گرفتن پیچ گوشتی دستتون بیاد خیلی راحت باز میشه. بعد از باز شدن مانیتور کابل به وسیله ی دو سوکت که یکی هفت عدد سیم و دیگری شش تا سیم بهش وصل بودبه مانیتور متصل بود.اون سوکت هفت سیمی (خاکستری-نارنجی-مشکی-زرد-سفید-مشکی-بنفش) که سیم هاش نسبت به سوکت دیگری نازک تر بود روی برد مانیتور و سوکت دیگر (مشکی - آبی - مشکی- قرمز- مشکی - سبز) به قسمت پشت مانیتور متصل می شود.

سه رنگ RGB (قرمز،آبی،سبز) به اضافه ی سه تا GND-R،GND-G،GND-B به پشت لامپ تصویر آیسی پروسسور متصل است. سوکت D-SUB دارای 15 پین هست که هر کدوم از پین ها در تمامی کابل ها یکی هست (به دلیل همخوانی با استاندارد پورت خروجی کارت گرافیک) ؛اما لزوما رنگ سیم ها یکی نیست.همچنین بسته به تولید کننده برد مانیتور ممکنه برخی پین ها غیر فعال باشد در هر صورت با علم به وظیفه هر پین تعویش کابل ساده میشود.

حال اگر که کابل مخصوص مانیتور را گیر نیاوردیم باید یک کابل معمولی تهیه و لاین های مربوطه رو جدا کنید و به جای استفاده از سوکت، مستقیم روی PCB لحیم کنید. برای تشخیص اینکه کدام سیم باید کجا لحیم شود باید با اهم متر تک تک پین ها رو از سر پورت کابل vga تا جایی که روی برد مانیتور قرار گرفته شناسایی و ثبت کنیم. سپس با کابل جدید هم باید همین کار را انجام دهیم ، بطور مثال باید ببینیم که پین شماره یک متصل به کدام کابل می باشد و تا آخر تک تک رشته سیم ها را منطبق و لحیم کنیم.

باز کردن قفل منو (OSD unlocked) در مانیتور AOC مدل های V22,V19

در حالت خاموش کلید چپ و پاور را نگه داشته و به محض روشن شدن کلیدها رها کنید .

دیدنی های کشور استرالیا

مناظر شگفت انگیز کشور سوئد

ویدئویی که برای شما آماده کرده ایم راجع به کشور انگلستان می باشد.

انگلستان

نکات قابل توجه در مورد تاریخ انگلستان:

با احتساب بریتانیای کبیر (انگلیس-ویلز و اسکاتلند) و ایرلند شمالی، انگلستان بزرگترین امپراطوری جهان بوده که بر 4

کلمات کلیدی ما اقامت استرالیا - مهاجرت به استرالیا- مهاجرت به استرالیامی باشد.

مهاجرت به آلمان مهاجرت به کانادا مهاجرت به سوئد مهاجرت به سوئیس
ایفانت
0 نظر